Fazy tury w MTG

Zasady gry Magic: the Gathering

Fazy tury

►Faza początkowa (Beginning Phase
)

  • Untap Step
    Odtapowujesz wszystkie swoje karty. (Wszystkie karty, które wcześniej przekręciłeś o 90 stopni, wyprostowujesz.)
    Żaden z graczy nie może zagrywać kart ani używać zdolności kart.
  • Upkeep Step
    Dość często na kartach widnieje napis „at the beginning of your upkeep”, w tej fazie aktywują się te zdolności.
    Gracze mogą zagrywać karty typu instant oraz używać aktywowanych zdolności swoich kart.
  • Draw Step
    Dobierasz kartę ze swojej talii. Nie dotyczy to pierwszej tury gracza, który zaczyna grę (miałby zbyt dużą przewagę nad przeciwnikiem).
    Gracze mogą zagrywać karty typu instant oraz używać aktywowanych zdolności swoich kart.

►Pierwsza faza główna (First Main Phase)

Możesz zagrać krainę(land), dowolną ilość instantów, czarów, zaklęć, kreatur, artefaktów… Ta faza przeznaczona jest właśnie do tego. Ogranicza Cię ilość many, jaką jesteś w stanie wyprodukować. Możesz też zagrać tylko jedną krainę podczas całej tury.
Przeciwnik może zagrywać karty typu instant oraz używać aktywowanych zdolności swoich kart.

►Faza walki (Combat Phase)

  • Początek walki (Beginning of combat step
)Gracze mogą zagrywać karty typu instant oraz używać aktywowanych zdolności swoich kart.
  • Deklaracja atakujących (Declare attackers step
)Decydujesz które (lub czy w ogóle) twoje stwory atakują którego gracza/planeswalkera (o kartach typu planeswalker będzie w dalszej części tutoriala)
    Tapujesz atakujące kreatury.
    Następnie gracze mogą zagrywać karty typu instant oraz używać aktywowanych zdolności swoich kart.
  • Deklaracja obrońców (Declare blockers step
)Przeciwnik decyduje które (lub czy w ogóle) jego odtapowane kreatury zablokują które Twoje kreatury. Kilka kreatur przeciwnika może zablokować Twoją jedną kreaturę. Wtedy musisz ustalić kolejność, w jakiej zablokowany stwór będzie zadawał obrażenia kreaturom przeciwnika.
    Następnie gracze mogą zagrywać karty typu instant oraz używać aktywowanych zdolności swoich kart.
  • Obrażenia (Combat damage step
)Kreatury, które nie zostały zablokowane przypisują obrażenia graczowi/planeswalkerowi. Zablokowane kreatury przypisują obrażenia blokującym kreaturom. Jeśli jedna kreatura została zablokowana przez kilka, należy obrażenia rozdzielić, pierwsza kreatura w ustalonej uprzednio kolejności musi mieć przypisane tyle punktów obrażeń, aby zginęła, by móc przypisać kolejne obrażenia następnej kreaturze. Jak wszyscy gracze zdecydują już, jak zostaną rozdzielone ich obrażenia, zadawane one są jednocześnie.
    Następnie gracze mogą zagrywać karty typu instant oraz używać aktywowanych zdolności swoich kart.
  • Koniec walki (End of combat step
)
    Gracze mogą zagrywać karty typu instant oraz używać aktywowanych zdolności swoich kart.

►Druga faza główna (Second Main Phase
)

Tak jak w pierszej głównej fazie możesz zagrać dowolne typy kart, w dowolnej ilości, pod warunkiem, że masz na nie manę. Możesz wystawić krainę, jeśli nie zrobiłeś tego w pierwszej głównej fazie.
Przeciwnik może zagrywać karty typu instant oraz używać aktywowanych zdolności swoich kart.

►Faza końcowa

  • End step
    Aktywują się zdolności działające na końcu tury.
    Gracze mogą zagrywać karty typu instant oraz używać aktywowanych zdolności swoich kart.
  • Cleanup stepJeśli masz więcej niż 7 kart w ręce, wyrzucasz tyle kart, żeby mieć  7.Usuwane są wszelkie obrażenia z kreatur.
    Kończą się efekty działające do końca tury.
    Żaden z graczy nie może zagrywać kart ani używać zdolności kart.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *